Studentės Linos lyginamoji SEOakademijos mokymų analizė su kitais mokymais
Ką apie SEO specialistų profesijos rengimo mokymus galvoja iš teisininkės verslininke tapusi - buvusi SEOakademija studentė Lina?
"2022 m. balandžio 28 d.
MANO SEO MOKYMŲ TIKSLAS
Lapkričio 25 d. su 27 seo specialistų grupe pradėjau seo specialisto profesijos mokymus. Pirmiausia noriu pažymėti, jog šiais mokymais nesiekiau įgyti naujos profesijos, priešingai, mokymus pradėjau neseniai įgijusi naują (verslininkės) profesiją ir pritrūkusi žinių apie taip, kaip savo naują veiklą (internetinę prekybą) padaryti matomą. Tai gi, mano mokymosi tikslas nebuvo profesijos ir diplomo įgyjimas, kursų pirkimo metu išsikeltas sau tikslas - apskritai suvokti, kas yra "SEO", ko reikalauti ir ką galėtų padaryti samdomas SEO specialistas (ketinau samdyti SEO specialistą, bet kadangi nesupratau apskritai to SEO, norėjau suprasti ir gebėti suformuluoti užduotis specialistui).
Kaip aukščiau minėjau, pakeitus savo veiklą ir iš teisininkės tapus verslininke, man pritrūko žinių ne tik tvarkantis su SEO, bet ir kitose srityse, todėl vienu metu dalyvauju skirtinguose trijuose mokymuose, nuolat keliu kvalifikaciją pavieniuose mokymuose, paskaitose, seminaruose, todėl šiame rašto darbe, neminint kitų mokymų, atlikau lyginamąją analizę.
MOKYMOSI FORMATAS
SEO specialistų mokymai vyko kartą per savaitę, kiekvieną penktadienį Facebook uždaroje grupėje dėstytojai įkėlus vieną ar kelias skirtingas pamokas, po įkeltos pamokos nuoroda buvo galima diskutuoti, užduoti klausimus, konsultuotis, mūsų 27 grupėje šių klausimų buvo labai mažai. Darau prielaidą, kad visiems viskas buvo aišku, nes man pačiai išklausius paskaitą būdavo aišku. Žinoma, buvo pamokų, kurias klausiau ne po vieną kartą, buvo tokių pamokų, kurias išklausydavau ir sėdusi daryti namų darbus, klausydavau naujai, susistabdydavau įrašą, atlikdavau nurodytą veiksmą, naujai pasileisdavau įrašą, ir vėl kitame žingsnyje stabdydavau - taip pažingsniui darydama užduotis (pvz. 5 pamoka "SEO auditas").
Įsigydama kursus šiek tiek nuogąstavau, ar gebėsiu savarankiškai nuotoliniu būdu mokytis, tačiau šis mokymosi formatas - kuomet į grupę nustatytu laiku įkeliama mokymosi medžiaga ir suformuluojamos užduotys (Namų darbai) savarankiškam praktikavimuisi - mano atveju labai pasiteisino. Itin patogu, kad pamokos galima klausytis savo norimu laiku, labai susitaupo laiko, nes klausantis gyvai, kaip taisyklė, klausytojams kyla klausimų, jie yra užduodami, gaišinamas kitų dalyvių laikas ir paprastai gyvų mokymų laikas labai išsitęsia. Kas liečia pamokos klausymo metu kylančius klausimus, jau minėjau, kad juos galima užduoti po įkeltu įrašu, bet bent man klausymo metu kilę klausimai būdavo atsakyti tos pačios pamokos metu, todėl net nebuvo, ko klausinėti komentaruose po įkelta pamoka.
Mokymų galima klausyti ne vienu prisėdimu, manau, tai yra svarbu, nes dauguma kursuose susirinkusių žmonių turi savo gyvenimo rutiną ir iš kažkurios dienos atimti porą valandų gali atrodyti bauginančiai, galbūt kai kuriems žmonėms lengviau prisiversti mokymams, žinant, kad kasdien tam skirti reikės tik po 20 min.
Mokymams nereikia jokios specialios įrangos ar programėlių, užtenka turėti kasdien naudojamą išmanųjį telefoną, todėl mokytis galima ir tuo metu, kai nieko svarbaus negali nuveikti pvz. stovint automobilių spūstyje, laukiant kažko (palydėto į būrelį vaiko, vizito pas daktarą, kol dažais nutepti plaukai nusidažys ir pan.).
NAMŲ DARBAI
Kiekvieną naują pamoką lydi namų darbai. Namų darbai yra skirti pamokos metu įgytų žinių pritaikymui praktikai, įtvirtinimui ir pasitikrinimui, ar pamoka buvo aiški. Nėra privaloma namų darbų atsiskaityti, tačiau tai yra naudinga, nes dėstytoja visus namų darbus patikrina, pakomentuoja, pataria, ką galima geriau padaryti, nurodo klaidas arba padrąsina ir pagiria už atliktą darbą, kas, žinoma, suteikia džiaugsmo ir kelia savivertę, suteikia drąsos.
Kursų temos yra skirtingo sunkumo - vienos lengvesnės, kitos sunkesnės, todėl namų darbų sudėtingumas priklauso nuo išdėstytos temos sunkumo. Be to, visi dalyviai susirinkę su skirtingais įgūdžiais, todėl, jei vienam pvz. sunku atlikti seo auditą, kitam tai - vienas malonumas, tačiau jam sudėtinga parašyti seo taisykles atitinkantį tekstą.
Kadangi aš į kursus ėjau turėdama elektroninę parduotuvę, namų darbus dariau ir darau viską taikant savo elektroninei parduotuvei. Įdomu tai, kad atliktų namų darbų rezultatai greitai tampa matomi ir Google paieškoje. Dėl laiko trūkumo atlikau ne visus namų darbus, tačiau net nesvarstau galimybės jų neatlikti, jau kaip ne namų darbų, o darbų, skirtų internetinės svetainės optimizavimui, kadangi nauda šių veiksmų yra akivaizdi.
MOKYMŲ EIGA
Mano SEO mokymai prasidėjo lapkričio 26 d. su įžangine pamoka, kurioje buvo aptarta bendra mokymosi tvarka, bei dviem didelėm temom - "web svetainės kūrimas" ir "e-shop kūrimas". Aš pati tuo metu jau turėjau sukurtą e-shop, tačiau susikurti savo rankomis buvo labai naudinga, nes turėjau galimybę suprasti, kaip tai daroma, ką ir kur galima keisti, kaip visa tai veikia. Taigi, mokymai prasideda nuo pačio pirmo taško - nuo kada prireikia žinių apie seo.
Sekanti pamoka buvo "Rinkos raktinių žodžių tyrimas". Dėstytoja nurodė nemokamas įrankius šiai uždočiai atlikti ir šios pamokos metu aš savo elektroninei parduotuvei išsirinkau raktinius žodžius, kurių iki tol neturėjau, gal ir ten nelabai supratau, kas tai yra. Tai buvo viena naudingiausių pamokų, nurodytus įrankius naudojau dar ir vėliau, išsigryninus raktažodžius, ėmiau juos taikyti.
Vėliau mokėmės atlikti seo auditą. Naudodamasi duotomis skaidrėmis galiu seo auditą savo elektroninei parduotuvei atlikti periodiškai, kadangi internetiniame pasaulyje taip greitai viskas keičiasi, kad turėti žinias ir gebėjimus tai atlikti periodiškai yra nepaprastai naudinga. Šios pamokos namų darbai buvo vieni sunkiausių, pareikalavo kruopštumo, laiko, įsigilinimo, bet taip pat vieni naudingiausių seo specialistų darbe. Mano aplinkoje yra elektroninių parduotuvių savininkų, kurie samdo seo specialistus būtent šiam darbui.
Prie pamokos apie seo auditą papildomas dėmesys buvo skirtas domenams, kas paskatino mane įsigyti naujų domenų ir susieti juos su savo elektonine parduotuve.
Pamokos apie WEB tekstus metu supratau, kad gerokai "persistengiau" rašydama savo prekių aprašymus. Šioje pamokoje man atėjo supratimas, kaip turi būti rašomi WEB tekstai ir supratau, kad namų darbų turiu gerokai daugiau nei užduota po ta pamoka. Naudodamasi pamokos metu gauta informacija iš esmės pakeičiau savo elektroninės parduotuvės tekstus bei prekių aprašymus, surašiau papildomų tekstų, kurių anksčiau negalvojau, kad reikia, supratau nuorodų aktyvacijos svarbą ir pritaikiau.
Tema apie META įrašus man buvo iš anksčiau visiškai negirdėta, negirdėti buvo ir terminai "Meta Title", "Meta Desciption" bei "Meta Keywords", ši tema iš pradžių buvo visai neaiški, nes naudoju kitą turinio valdymo sistemą, tačiau galiausiai išsiaiškinau ir perpratau ją.
"E-nuorodų katalogai" - taip pat buvo iš tų temų, apie kurias neturėjau jokio bendro supratimo, nežinojau, kad tokie katalogai egzistuoja, nebuvau jų anksčiau pastebėjusi. Tačiau mokymosi prasme ši tema nebuvo sudėtinga ir namų darbai, jei galvojant tik apie pačio namų darbo pridavimą, buvo vieni lengviausių.
"Seo marketingas" pamokos metu gaminomės marketingo veiksmų kalendorius. Kadangi seo marketingo veiksmų yra labai daug, tokį kalendorių turėti yra naudinga, nes kitaip kaip kurie naudingi veiksmai gali būti pamiršti arba jiems atlikti neatrasta laiko. Tai taip pat nebuvo itin sunki pamoka, su nesklandumais nebuvo susidurta.
"Skelbimai. Skelbimų rašymas" - tema naudinga ir ne seo specialistui. Man asmeniškai labai patiko mintis, turėti atskirą elektroninį paštą skelbimų registracijai. Ir apskritai buvo itin naudingas patarimas nekelti skelbimo neužsiregistravus skelbimų svetainėje, kad vėliau jį būtų galima pakeisti arba panaikinti. Pamokos metu gavome sąrašą su nemokamų skelbimų portalais. Pamokos metu įgytas žinias pritaikiau praktiškai, įkėliau skelbimų į nurodytus portalus.
"Tinklaraščio kūrimas" pamokoje būrėme BLOG'us, naudinga pamoka lavinant savo kūrybiškumą. Buvo rodoma, kaip susikurti Google Blog'ą. Man pačiai ši pamoka patiko, buvau naudinga, susikūriau sau tinklaraštį, parašiau straipsnį į jį.
"Forumų nauda" - tema daugeliui pažįstama iš patirties, bet naudinga tuo, kad buvo duoti patarimai, kaip dalykiškai tuose forumuose elgtis, gavome patarimų, kur susirasti savo veiklai naudingų forumų.
"Naujienlaiškių kūrimas" - man asmeniškai viena naudingiausių temų, naujienlaiškį sukūriau, išsiunčiau. Pamokos metu buvo duota daug naudingų patarimų, pvz. kad privalo būti naujienlaiškio atsisakymo mygtukas. Pamokos metu buvo parodyta platforma, kurioje paprasta kurti naujienlaiškius, paaiškinti teisiniai dalykai BDAR, patarta, kokiais kabliukais užkabinti naujienlaiškių gavėjus (akcijos, e-knygos, nuolaidos, dovanos ir t.t.). Šioje pamokoje įgytas žinias taikau praktikoje.
Tema "Straipsniai" praplėtė mano akiratį, gal pasirodys juokingai, bet niekada anksčiau nesusimąsčiau, kad didžiuosiuose portaluose gali būti ne tik ten dirbančių žurnalistų straipsniai. Ateityje ketinu savo sukurtą straipsnį pasiūlyti portalams. Buvo duota daug naudingų patarimų, kaip pasirinkti straipsnio temą, kaip parašyti patį straipsnį, kad liktų "reklamos ausytės", kaip sudominti, kur konkrečiai siųsti straipsnį ir ką tame siunčiamame laiške pažymėti, kad straipsnis pasiektų pasirinktą portalą.
"Pranešimai spaudai" - tema papildžiusi ankstesnę temą apie straipsnius. Tai taip pat naudinga tema, gavome pranešimo spaudai stuktūrą, šios temos praktiškai aš nepabandžiau pritaikyti, bet tikiuosi tam rasiu progą.
"Apklausų svarba" susipažinome su seo prasme teisingu apklausų kūrimu. Aš pati asmeniškai net nebūčiau pagalvojusi, kad apklausos gali būti naudingos ne tik dėl apklausos metu gautų rezultatų. Pagal nurodytus patarimus susikūriau savo įmonės apklausą ir sulaukiau atsakymų.
"Logo kūrimas" - naudinga pamoka seo specialistui. Man asmeniškai šiuo gyvenimo tarpsniu, turint savo įmonės logotipą, pamoka buvo naudinga bendram išprusimui ir galbūt ateičiai.
"Video kūrimas atsaskaitoms, vebinarams" pamokoje dėstytoja aptarė keletą programėlių.
Labai patiko tema "Youtube kanalas ir kaip kurti video", nes paaiškėjo, kad net neturint kameros ir operatoriaus, galima turėti puikius video filmukus. Dėstytoja pasidalino nemokama video kūrimo programėle, patarimais, pasimokėme video kelti į youtube kanalą, tai taip pat naudinga pamoka net ne seo specialistams.
Didelį dėmesį skyrėme Facebook socialiniam tinklui, jam buvo skirta keletas pamokų, į šį tinklą buvo pažvelgta iš kitos pusės, duoti patarimai kaip naudingai jį išnaudoti. Taip pat buvome supažindinti su kitais populiariausiais Lietuvoje socialiniais tinklais.
"El. Knygos kūrimas" pamokoje "užkabino" dėstytojos sakinys, kad žmonės mėgsta nemokamus dalykus, net viskokias nemokamas PDF knygas, tad prie mano ateities darbų yra el. Knygos rašymas. Naudodamasi duotais patarimais tikiuosi įgyvendinti šį numatytą darbą.
Kadangi duomenų analizė leidžia rasti savo spragas ir stipriąsias puses, paskutinės pamokos metu gavome pamoką "Google Analytics" tema.
Atsisveikinant dėstytoja padovanojo studentams "seo specialistų krepšelį" - su pagrindiniais darbo, kaip seo specialisto, dokumentais, sutartimis, patarimais, nurodymais, ką ir kaip apsibrėžti apsiimant darbus. Tiems, kas ėjo dėl profesijos, lieka tik įsikelti darbo paieškos skelbimą į jau nurodytus skelbimų portalus. Visos reikalingos sutartys, net patarimai darbo pokalbiui yra dovanoti.
Mokymo metu be tiesioginių paskaitų apie seo buvo suteikta daug naudingos medžiagos, pvz. pasidalinta nemokamų nuotraukų puslapiais, buvo tiesiogiai su seo nesusijusi, bet tiems, kas dar nesinaudojo pamoka, kaip naudotis Canva, nurodytos nemokamų skelbimų portalų nuorodos, suteikti nemokami įrankiai seo auditui atlikti bei raktiniams žodžiams, paskutinės pamokos metu duotos visos reikalingos sutartys darbui ir t.t.
SEO MOKYMŲ LYGINIMAS SU KITAIS MOKYMAIS
Kadangi pastaraisiais metais išklausiau daugybę mokymų, atlikau palyginamąją analizę, paremtą savo asmeniniais patyrimais.
Toliau išvardinsiu SEO mokymų bruožus, kurių nelankiusi kitų mokymų galbūt nebūčiau pastebėjusi.
SEO mokymai vyksta nuotoliniu būdu, tai ypač patogu, kadangi sutaupomas kelionės laikas, nereikia dėl ligos ar izoliacijos praleisti mokymų.
SEO kursai vyksta uždaroje Facebook grupėje, todėl galima bendrauti ir palaikyti ryšius su kurso kolegomis.
Po kiekviena pamoka užduodami namų darbai, kurių atlikti nėra būtina, nejaučiamas spaudimas. Atliktus namų darbus taiso ir komentuoja dėstytoja.
Nefiksuota pamokų trukmė. Kiekviena pamoka trunka skirtingą laiko tarpą, labai trumpos pamokos grupuojamos su kitomis pamokomis arba suteikiama papildoma informacija, pvz. kaip naudotis Canva progamėle. Kai kurie mokymai turi fiksuotą laiko trukmę, todėl būna arba labai suspausta svarbi informacija, dėl ko tampa neaišku, kaip ir kur ją taikyti, arba priešingai, informacijos kiekis ištęstas nereikšmingomis kalbomis.
Pamokų metu nebūtina konspektuotis, nes pamokų skaidrės ir visa reikiama informacija, susijusi su pamoka, būna patalpinama Facebook grupėje.
Pamokos metu informacija išdėstoma paprastai, suprantamai, jei reikia atlikti techninius dalykus, pažingsniui parodoma, kur, kaip ir ką daryti, kuriuo metu, ką paspausti. Kituose mokymuose dažniausiai niekas nerodo, kaip atlikti nurodytus veiksmus.
Pamokos rodomos su skaidrėmis, šone matoma dėstytoja.
Dėstytoja yra malonaus balso, kalba taisyklinga lietuvių kalba, be akcento, nenaudoja svetimybių. Kartais būna taip, kad negali susikoncentruoti į gaunamą informaciją, nes skaičiuoji pranešėjo įterpiamus žodelius, tokius kaip "žinai", arba itin kliūna pranešėjo akcentas ar ausiai nemalonus balso tembras. Jaunesnės kartos atstovai mėgsta vartoti angliškus žodelius, tokius kaip "overthinkinti" ir pan. Dar yra kategorija dėstytojų, kuriems kažkodėl būna juokinga tai, ką jie pasakoja ir jie nuolat kikena.
Aiškiai suformuluoti namų darbai, pateikiami pavyzdžiai. Kai kuriuose mokymuose būna užduodami namų darbai, tačiau nepateikia pavyzdžio, kaip tai atlikti ir nesuteikiama išsami informacija iš ko galima rinktis, pvz. sugalvoti, kaip bus daromas X veiksmas, bet nenurodyti būdai, kuriais tas veiksmas gali būti daromas.
Dėstytoja kalba užtikrintai, aiškiai suteikia informaciją. Pastaruoju metu ne kartą klausiau mokymų, kurių metu pranešėjas sako "jei neklystu", "reikėtų pasitikrinti, bet.." tarsi iš anksto ne iki galo pasiruošęs pristatomai temai.
Dėstytoja yra matoma paskaitos metu, ji yra tvarkingos dalykinės išvaizdos, akcentuoja dėstomą informaciją, o ne save. Teko stebėti mokymus, kur nėjo atitraukti akių nuo pranešėjo labai netvarkingos aprangos, nėjo sukoncentruoti dėmesio į rodomas skaidres.
Gal kai kurie punktai atrodys ne esminiai, tačiau turint omenyje, kad mokymai trunka beveik pusę metų, manau svarbu išsirinkti dėstytoją, kuris yra ne tik kompetentingas savo srityje, tačiau ir neerzina dėl tokių dalykų kaip balso tembras, akcentas, išvaizda, įterpiami žodeliai į tekstą.
PASIEKTI REZULTATAI
Kursų metu aš viršijau išsikeltus tikslus, šiuo metu net nesvarstau galimybės samdyti SEO specialisto, priešingai, jaučiuosi gebanti pati atlikti SEO specialisto darbą. Kai kuriems darbams naudočiausi dėstytojos suteikta medžiaga. Mokymų metu supratau, kad gebu rašyti seo tekstus (žinoma, praktikuotis dar reikia), kad seo nėra toks baisus, kaip iš pradžių maniau, bet jam reikia gerokai daugiau veiksmų ir laiko nei galėjau įsivaizduoti. Įgijau bendrų žinių apie tam tikrus dalykus, kurios praplėtė mano akiratį, pvz. nemaniau, kad portaluose (Delfi, Lrytas ir kt.) gali būti ne ten dirbančio žurnalisto straipsniai, sužinojau, kad nuotraukos Google irgi yra tekstas ir kad jos negali būti bet kaip pavadintos.
Ir svarbiausias dalykas, kurį sąmoningai pasirinkau pabaigai. Su pagrindiniu savo raktažodžiu (pažymiu, jog raktažodžius išsirinkau tik šių mokymų metu) Google paieškos rezultatuose esu pirmose 1-3 vietose.
Po išklausytų kursų tapau kritiška žinioms, kuriomis dalinasi socialiniuose tinkluose seo specialistai, tekstų rašytojai. Todėl, jei vis tik kažkada nuspręsčiau rinktis seo specialistą, žinočiau, į ką atkreipti dėmesį jį renkantis ir ko galėčiau iš jo reikalauti.
Šiuo metu seo kursuose įgytas žinias noriu taikyti ne tik savo elektroninėje parduotuvėje, bet ir kažkam kitam padėti.
AR VERTA INVESTUOTI Į SEO SPECIALISTO KURSUS?
Kursai yra itin naudingi tiems žmonėms, kurie ieško savo profesinio kelio.
Jei turite elektroninę parduotuvę ir klausiate manęs, ar jums naudingiau pirkti kursus ar pasisamdyti specialistą seo sutvarkymui, tai nebus vieno atsakymo, vienok daug naudingų dalykų nepadarytume gyvenime, jei viską darytume tik savo rankomis, seo sutvarkymas užima daug laiko. Tai gi, jei turite elektroninę parduotuvę, turite išsigryninę savo asortimentą ir manote, kad artimiausiu metu nei prekių asortimentas, nei apskritai jūsų gyvenimas nesikeis, samdykite specialistą, sutaupysite nemažai savo brangaus laiko, bet jei norite žinių, nors ir nenorite patys užsiimti seo darbais, bet norite gebėti susirasti gerą specialistą seo darbams (tame tarpe ir tekstų rašymui), kursai tikrai vertingi.
Aš manau, kad man, turinčiai savo el. parduotuvę, ir neieškojusiai naujos profesijos, šie kursai atsipirko su kaupu. Įgijau nepamatuojamą kiekį naudingų žinių, susitvarkiau pati savo el. parduotuvę ir žinau, ką dar galiu nuveikti tam, kad Google paieška mano parduotuvę greičiau rastų.
Aš džiaugiuosi įgijusi naują profesiją, kuri naudinga mano pačios veikloje ir kuria galbūt pasinaudosiu ateityje kaip papildoma veikla.
Šiuos seo kursus vertinu 10/10.