Faustos atsiliepimas apie SEO AKADEMIJĄ ir patirtis

Fausta Lisaitienė: Kaip man sekėsi įsisavinti SEO specialisto kurso žinias ir mano atsiradimo SEOakademijoje istorija.

Šią mintį - pradėti SEO specialisto kursus - "jaukinausi" beveik metus. Kaip tik tuo metu buvau ir vis dar esu vaiko auginimo "atostogose". Pirmą kartą pamačiau skelbimą Facebook'e - skelbimo pagrindinė žinutė buvo "Noriu matyti, kaip auga mano vaikas" - tuo metu buvo ideali frazė šviežiai keptai mamytei. Bet detaliau aprašo neskaičiau. Antrą kartą į skelbimą atkreipiau dėmesį po kelių mėnesių, tada jau paskaičiau aprašą ir pagalvojau, būtų idealu dirbti "savo grafiku", kaskart neatsiprašinėjant iš darbo dėl sergančio vaiko ar kitų priežasčių. Ir tuo pačiu seniai svajojau turėti kažkokią savo veiklą bei būti atskaitingai tik sau pačiai. Dar vėliau, kai jau galvoje pradėjo kirbėti mintis, kad visai būtų smagu "įdarbinti smegenis, ar bent jas šiek tiek patreniruoti", atsidariau Seoakademijos internetinę svetainę, ten paskaičiau apie SEO kursus. Ir nors nebuvau 100% tikra, ar tokia veikla man tiktų ir patiktų, vistik nusprendžiau nusipirkti bilietą į SEO kursus, taip atsiradau nuotolinių mokymų grupėje.

Kurso medžiagos dėstymas.

Prieš pradėdama kursą, skaičiau komentarus apie Seoakademiją ir stebėjausi, kad komentarai vien teigiami ir sutartinai visur rašoma: puikiai, metodiškai, nuosekliai išdėstyta medžiaga. Ir besibaigiant šiems kursams, aš esu tos pačios nuomonės - puikiai ir metodiškai išdėstyta medžiaga ☺. Taip pat labai viskas aišku tampa, kai medžiaga yra pateikta nuosekliai pagal SEO projekto "diegimo" planą, todėl aišku ką ir po ko reikia daryti. 

Ir žinoma didžiausias pliusas ir gėris yra pasidalinta praktinė patirtis, tai suteikia neabejotiną naudą, pasitikėjimą ir užtikrintumą, jog visi dėstomi dalykai yra patikrinti per eilę metų ir atrinkta tik tai, kas turi būti ir veikia realybėje.

Aš turiu patirtį (daugiau nei 10 metų) dirbant kitoje srityje, tai irgi projektinė, verslo konsultavimo sritis. Nors verslas yra ne mano, bet esu jame praktiškai nuo pat pradžios ir viskas taip pat buvo sukurta, patikrinta ir iš patirties atrinkta. Todėl, klausant SEO specialisto kurso pamokų, visas "emocinis fonas", klientų bendravimo ypatumai - viskas labai artima ir pažįstama ☺

Kas yra SEO?

Iš tiesų, žmogui, kuris nėra susidūręs su marketingu, nėra nesuprantamas ir SEO. Tačiau pamokoje pakankamai plačiai ir aiškiai pateikta informacija, kas yra SEO. Apie tai aš kalbu ir savo video

Pamoka: WEB svetainės kūrimas (be programavimo įgūdžių)

Su web svetainės kūrimu esu susidūrusi ir anksčiau, visiškai dėl įdomumo ir smalsumo (Wordpress TVS), ši svetainė į gyvenimą nebuvo išleista. Vėliau, kai darbovietėje kūrėme web svetainę (taip pat Wordpress TVS), teko susidurti/ rinktis iš pateiktų šablonų, nors pačios svetainės funkcionalumą įgyvendino žmogus, labiau nusimanantis IT srityje. Pagal savo turėtą patirtį ir pamokoje išgirstą informaciją, suprantu, kad paprastą/ gražią svetainę tikrai galima sukurti ir pačiai. Ir svarbiausia, kaip minėjo lektorė, suprasti, ką yra įmanoma padaryti - turėti argumentų kalbant su kliento programuotoju.

Pamoka: E-shop kūrimas be programavimo pagrindų

Visiškai naujas dalykas man, bet pažintis įdomi. Neturint e-parduotuvės, puikiai pradžią galima padaryti ir tokiomis priemonėmis, ypač jei nėra daug prekių/ paslaugų, nors būčiau labiau linkusį šią užduotį perduoti programuotojui.

Pamoka: Raktinių žodžių tyrimas

Sulig šia tema jau pradėjau po truputį įsijausti į SEO specialisto vaidmenį, kadangi tema konkreti ir aiški: analizuojama rinka, kurioje veikia verslas. Namų darbams atlikti pasirinkau realiai veikiančią įmonei, savo darbovietę. Kai kurie dalykai ir pamokų namų darbai buvo ganėtinai sunkūs šiuo atžvilgiu, nes mano pasirinkta verslo sritis, pirmiausia, tai sritis, kuri nėra labai žinoma plačiai visuomenei, toliau tai paslauga "verslas verslui".

Taigi su iššūkiais susidūriau jau pirmose pamokose - raktinių žodžiu tyrime, kur pamačiau ir supratau, kad pagal mūsų (atsargų valdymo) žodyną, tokių raktinių žodžių žmonės apskritai neieško. Tuomet reikėjo "perjungti" žodyną į "žmonių kalbą" ir galvoti iš naujo. Paieškomų žodžių pavyko rasti, galvojant pagal lektorės patarimą "o ką žmogus vestų į paiešką, norėdamas surasti informacijos apie atsargų valdymą?". 

Pamoka: WEB tekstų rašymas

Pati tema išdėstyta tikrai aiškiai ir labai patiko mintis, kad "turi būti tikra, nuoširdu ir be "aukštų frazių" naudojimo". Nes man iki šiol atrodydavo, kad reikia parašyti kažką "wow" ir įtraukti keletą tokių sudėtingesnių frazių, kad vartotojas galvotų, jog čia "kieta firma" ir pan. Aišku, viskas priklauso nuo auditorijos, bet vistik dabar galvoju, jog "paprasčiau yra geriau".

Turiu prisipažinti, jog darbovietėje aš pati ir kūriau web svetainės tekstus, ir po šios pamokos supratau, kad viską reikia išmesti į šiukšlių dėžę, nes sukurti tekstai buvo mums patiems, o ne vartotojams, t.y. be raktinių žodžių, sudėtingai ir pan.

Atliekant namų darbus, tai buvo antras iššūkis - tuos raktinius žodžius pritaikyti web tekstuose, ir pritaikyti, ne tik žodžio linksnį, bet pačią žodžio prasmę...

Pamoka: META įrašai

Kaip ir viskas aišku bei suprantama. Ir dabar labai matosi, jog daugelis įmonių nesinaudoja SEO paslaugomis ir nežino SEO taisyklių bei nenaudoja raktinių žodžių ☺

Pamoka: SEO auditas

Man patiko ši tema, nors namų darbas pareikalavo nemažai laiko. Bet kruopščiai atlikus auditą labai aišku pasidaro, kas yra padaryta ir ką reikia daryti, kur reikės skirti daugiausiai dėmesio. Atliktas auditas, man atrodo yra labai rimtas ir svarus argumentas klientui - ką reikės daryti ir tarsi SEO projektas įgyja tam tikrą aiškų "pavidalą" - ne kažkas kažkaip - o identifikuoti tikslūs ir rimti darbai, kurie turi būti padaryti.

Iš savo atlikto namų darbo supratau, kad darbovietėje sukurta web svetainė yra pakankamai gerai išpildyta IT požiūriu, bet visiškai netinkama vartotojui.

E-nuorodos

Man buvo negirdėtas dalykas, ypač kad yra tam skirtos platformos, bet viskas suprantama ir reikalinga. Su kiekviena tema vis aiškiau, kad visur turi būti laikomąsi SEO taisyklių rašant tekstus.

SEO MARKETINGAS (SEM)

Toliau klausydama daugybės SEO marketingo pamokų, nustebau, kiek yra daug nemokamų būdų ir galimybių palikti "pėdas" internete.

Reziume: su kiekviena pamoka vis labiau ir labiau atrodo, jog noriu dirbti tokį, SEO specialisto, darbą. Manau, jog ši veikla man būtų tinkama, kadangi didžiąja dalį darbų pats SEO specialistas ir atlieka, t.y. mažesnis pasipriešinimas iš kliento. Iš savo darbinės patirties labai gerai žinau, kas yra žmonių pasipriešinimas bet kokiems pokyčiams ir kaip sunku žmones įtikinti/ "atvesti" iki minties, kad pokyčiai yra reikalingi ir bus naudingi.