Vaidos atsiliepimas apie SEO AKADEMIJOS SEO specialistų profesijos rengimo kursą
Seo specialisto kursus pamačiau internete, paskelbtame skelbime, kad renkama nauja grupė. Pati turiu, palyginus, neseniai startavusią, maždaug 1,5 metų , elektroninę parduotuvę www.drugeliukai.lt. Tai buvo visiškai naujas projektas, niekada nebandyti "vandenys", artimoje aplinkoje niekas nevysto jokio verslo, ką jau kalbėti apie elektronines parduotuves. Tad sugalvojus ją sukurti, kilo labai daug klausimų su dar daugiau neaiškių atsakymų. Ne visi namiškiams kelti klausimai buvo aiškiai atsakyti, ir, tiesą sakant, nelabai noriai atsakomi. Žinoma, man pačiai vienas iš klausimų buvo: tai, kas tas SEO? Taip pat, kuo galiu padėti savo verslui augti, ką man reikia žinoti, ko reikia prašyti padaryti iš samdomų specialistų ar ko man reikia norėti? Kibus į darbus, tapo viskas kur kas aiškiau.
Toliau išdėstysiu savo pastebėjimus, nuomonę apie SEO akademijos pamokas atskirai:
1,2,3 pamoka. Kas yra seo? Web svetainės ir e-shop kūrimas
Pagaliau galiu paaiškinti, kas yra SEO, t.y. internetinės svetainės optimizavimas paieškos sistemoms. Mūsų atveju, "Google" paieškos sistemai.
Kadangi pati turiu el.parduotuvę, tad į patį web svetainės ir e-shopo kūrimą žiūrėjau tiesiog kaip į smagų užsiėmimą. Buvo įdomu pamatyti kaip yra kuriamos el.parduotuvės su šablonais, kaip startuoti su sukurta el. parduotuve. Jei kartais būtų dar vienas projektas ateityje, dar pagalvočiau ar patikėti viską programuotojui, ar vis tik darytis per kokią nors platformą su šablonu. Pati pamoka man labai patiko, gaila kad viską padariau ir pasuktinio punkto neišsaugojau, tad ne visą e-shopą galėjote matyti.
4 pamoka. Rinkos raktinių žodžių tyrimas
Į šią pamoką žiūrėjau labai atsakingai, nes supratau, kad ji yra labai svarbi, sakyčiau visko pagrindas. Nėra raktinių žodžių - nėra SEO. Tad rinkau žodžius keletą vakarų, sisteminau juos. Tačiau dabar turiu puikiai paruoštą, susitemintą tyrimą, kuriuo naudojuosi aprašydama produktus bei tekstus turiniui.
5 pamoka. SEO auditas, domeno užmovimas
SEO auditu galėjau pasitikrinti, ką padarė ar ko nepadarė mano samdytas programuotojas. Kadangi, kaip minėjau, niekad nebuvau susidurusi su tuo, tad tik šiek tiek žinojau, kas turėjo būti padaryta. Iš tikro, labai džiaugiuosi, kad vis tik programuotojas neapgavo ir tikrai buvo padaręs, ką reikėjo. Šiek tiek pataisymų buvo, bet jie nebuvo kritiniai. Paprašius pakoreguoti, teisingiau pagreitinti parduotuvę, jis tai ir padarė.
6 pamoka. WEB tekstai
Šios temos nepritaikiau savo el.parduotuvėje, bent jau kol kas. Manau, kad norint įdėti, kad ir skiltį "apie mus" reiktų ją pateikti kuo profesonaliau, t.y. su, galbūt , mano pačios fotosesija, prisistatymu ar panašiai. Tad tai pritaikysiu ateityje.
7 pamoka. Meta įrašai
Taip pat svarbi pamoka. Žinias pritaikiau savo el. parduotuvėje. Pakeičiau Meta Title, nes buvo palikta programuotojo pirmojo puslapio informacija. Dabar atrodo tvarkingai ir tas tekstas, kurio ir reikia. Papildžiau taip pat ir Meta description bei Meta Keywords.
8 pamoka. E-nuorodos ir katalogai
Ši pamoka buvo nesudėtinga. E-nuorodų tekstą parašius, įkeliau į lektorės rekomenduojamus katalogų puslapius. Ne į visus, pagalvojau, kad įkelsiu dabar pusę, kitą kartą kitą pusę.
9, 10, 11 pamokos. Seo marketingas, skelbimai, vizualo kūrimas
Skelbimui teksto pagrindą paėmiau iš e-nuorodos teksto, keletą sakinių pridėjau, ir išskart įkėliau į nemokamą skelbimo portalą. Tiesa, "pašniukštinėjus" negalvojau, kad tiek daug įmonių kelia skelbimus. Niekada apie tai nesusimąsčiau, nežinojau, kad taip reikia daryti ir kodėl tai reikia daryti.
Vizualo pamokos man buvo kažkoks atradimas! Negalvojau, kad taip yra nesudėtinga kurti vizualą su lektorės rekomenduota programa. Žinoma, tai ne fotošopo programa, bet tai jau gera pradžia. Turiu padėjėją, kuriai visada mokėjau pinigus už banerius, skrajutes ir panašiai, pamačiau, kad tai nėra sudėtinga, tad pagalvosiu dar apie paslaugos pirkimą. Bet jau kol kas, kol viskas dar "šviežia" ir nėra "įsisukę".
Tiesa, apie SEO marketingo veiksmų kalendorių, iš pradžių galvojau skeptiškai, na kam reikia, juk pasidarai ir viskas, bet iš tikro, kaip yra smagu, kai viską susiplanuoji, susirašai viskas tampa kur kas lengviau, ir nepasimeti tarp visos informacijos.
12 pamoka. Tiklaraščio kūrimas
Ši pamoka man pasirodė nelabai aktuali, nors pamokos metu minite, kad tai irgi yra svarbu, yra galimybė palikti pėdsaką Google. Tiesiog man nesilieja tekstas labai laisvai, nesu rašytoja, tad tinklaraštį atmetu kaip tiesiog "ne man" skirtą platformą, tačiau suvokiu, kad sėkmingam SEO projektui vystyti tai labai svarbu.
13 pamoka. Forumų nauda
Socialiniuose tinkluose naudoju forumus jau nuo pat pradžių, kai startavo el. parduotuvė, komentuoju, klausiu ir pan. Vienu metu tai veikdavo labai gerai, šiuo metu vidutiniškai.
14 pamoka. Naujienlaiškiai
Labai aktuali tema.
15 pamoka. SEO staripsniai
Mano nuomone, taip pat labia aktuali tema. Kaip minėjau pradžioje, visi "piešia" labai sudėtingai, tačiau pasiklausius pamokos, supratau, kad nieko sudėtingo.
16 pamoka. Straipsniai
Labai įdomi tema, nepagalvojau, kad taip nesudėtingai vyksta straipsnių į spaudą publikavimas. Tik man asmeniškai nepatinka/neišeina rašyti straipsnius, tad pasinaudosiu kaip galimybę, kaip žinojimą, kad taip galima padaryti ir kreipsiuos pas rašytojus.
17 pamoka. Pranešimas spaudai
Kaip ir straipsniai, taip ir pranešimai spaudai, ne mano "arkliukas", bet pati idėja, kad taip galima daryti, man labai patiko. Būtinai panaudosiu savo projekte ateityje.
18, 19 pamoka. Apklausos, logo kūrimas
Apie apklausų sukūrimą niekas nebuvo minėjęs, kad tai daryti reikia. Tad po perklausytos pamokos supratau, kad tai daryti būtina. Naudosiu šią metodiką savo projekte.
Logotipą jau turiu darytą dizainerės, tačiau buvo tikrai įdomi ir naudinga pamoka. Tai pravers galbūt kokiam naujam mano projektui. Kaip ir minėjau ankščiau, man asmeniškai jūsų duota programa ir vizualizacija yra atradimas.
20, 21 pamoka. Video kūrimas, video filmukų kūrimas
Apie video kūrimą, teisingiau kaip vebinarą, net negalvojau daryti. Teisingiau, nesugalvoju temų, bent jau kol kas. Video, kaip filmukų idėja patiko, manau, kad padarius fotosesiją su fotografe, būtų galima padaryti ir filmus prekių kategorijoms. Pati paskaitų informacija labai patiko, manau jei kada kils kokia idėja kurti video, jau žinosiu ką ir kaip reikia įdėti.
22, 23, 24, 25 pamoka. Facebook ir kiti socialiniai tinklai
Facebook fanų puslapis mano projektui yra sukurtas, šiek tiek papildžiau informaciją, kaip ir rekomendavote. Iš paskaitų pateiktos informacijos apie Facebook, dalis informacijos jau buvo žinoma, kai kas nauja ir bus išbandyta. Instagramas taip pat sukurtas, tačiau dar nėra labai daug sekėjų, reiktų pakeisti pačią keliamos informacijos strategiją.
Nėra sukurta nei Telegramas, nei Linkedin, Twiter bei Tik Tok. Tačiau pamokos apie šiuos socialinius tinklus tikrai pasirodė vertingos, ateityje sukursiu savo veiklai.
26 pamoka. E knygos kūrimas
Kaip minėjau anksčiau, aš nesu tekstų rašytoja, man neiseka lengvai rašyti. Ši pamoka, mano nuomone, man buvo neaktuali, tačiau jos prasmę versle supratau. Tai tikrai puikiai veikia įmonių marketinge.
27, 28 pamoka. Google Analytics, SEO specialisto krepšelis
Labai patiko Google Analytics pamoka. Labai daug ką sužinojau, išnagrinėjau, buvo labai įdomu palyginti, pasižiūrėti kas kaip. Patiko šio įrankio tikslumas.
Kadangi šiuos kursus rinkausi dėl savo turimo projekto, tad pamoka apie SEO specialisto krepšelį buvo neaktuali. Bet nustebino lektorės smulkmeniškumas sudedant tiek daug informacijos ir jau iš anksto paruoštų dokumentų, kurių reikės savarankiškoje veikloje būsimam SEO specialistui. Viskas duota į rankas, tik dirbk.
Išvada apie SEO akademija SEO specialistų profesijos rengimo kursą:
Labai džiaugiuosi šiais kursais. Galėjau patikrinti, kas jau yra padaryta, taip pat galiu jau kiek kitaip komunikuoti su savo programuotoju. Išssiaiškinau tas pasakytas neaiškias, sudėtingas frazes, kurias visi "dalino", kai reikėjo kurti projektą. Supratau, kad daug ką galiu padaryti ir pati, kol dar viskas nauja. Tikiu, kad, kai projektas įsisuks, galėsiu samdyti SEO specialistus, tačiau jau žinosiu, ko reikia reikalauti ir ko prašyti. Ačiū Jums, lektore, Evelina.