Aistės B. atsiliepimas apie SEO akademija SEO specialistų profesijos rengimo mokymų kursą

12/02/2021

PRIEŠISTORĖ: Kaip aš atsiradau SEO akademijoje?

Prieš dešimtmetį, dar visai "žalia", ką tik baigusi žurnalistikos studijas ir neturinti jokios patirties, įsidarbinau sparčiai augančioje įmonėje, užsiimančioje tuo metu mažai kam žinoma veikla - laikinuoju įdarbinimu, darbuotojų atranka ir nuoma. Pradėjau nuo žemiausios pozicijos - projektų vadovo asistentės, tačiau laikui bėgant, patirčiai ir ambicijoms augant, kilau karjeros laiptais, išbandžiau įvairiausias sritis, kurias galėjo pasiūlyti įmonė. Viena jų - įmonėje vykstančių procesų tobulinimas ir efektyvinimas. Ši pozicija man paliko didžiausią įspūdį, kadangi leido reikštis kūrybiškumui ir gauti apčiuopiamą rezultatą, todėl išties buvo liūdna, kuomet įdiegus LEAN sistemą ir patobulinus daugumą procesų, įmonėje pozicijos paprasčiausiai nebeliko ir aš tapau atrankų grupės vadovė.

Turbūt, kaip ir kiekviename darbe, galiausiai atėjo toks metas, kai užsidegimas daroma veikla nuslopo ir teko apsispręsti, ką daryti toliau. Apsisprendimą palengvino vaikelio atsiradimas, tad išėjau vaiko priežiūros atostogų, kurių metu, kaip žinia, gimsta genialiausios idėjos ir išsiskleidžia neatrasti talentai. Apjungusi savo meilę internetui, socialiniams tinklams ir norą kurti, radau SEO akademiją, kuri neabejotinai užvaldė mano mintis ir kasdienybę. Nė akimirkos nepasigailėjau atsidūrusi ten, kur esu.

SEO AKADEMIJA SEO PASKAITŲ PRITAIKYMAS PRAKTIKOJE 

1 PASKAITA - WEB SVETAINĖS KŪRIMAS BE PROGRAMAVIMO ĮGŪDŽIŲ

Ši paskaita paliko labai gerą įspūdį, kadangi tik prasidėjus mokymams, mes jau kūrėme apčiuopiamą produktą, kuriam nereikėjo jokių programavimo įgūdžių. Nors visų SEO mokymų metu buvau pasirinkusi dirbti su draugės naujai įkurtu verslu, šį namų darbą skyriau savo mylimam hobiui ir internetinę svetainę kūriau apie natūralių mineralų apyrankes, gaminamas, remiantis asmens gimimo horoskopu ir planetų padėtimi jame. Lektorės duotos turinio valdymo sistemos valdymas - nesudėtingas, funkcionalumas platus ir šiuolaikiškas. Svetainės kūrimas man savotiškai priminė laikus, kuomet darbe tobulindavau vidinę verslo valdymo sistemą, įgyvendindavau kolegų siūlomas idėjas, glaudžiai bendradarbiaudavau su programuotojais, teikiant jiems užduotis "jų kalba", ką reikėtų pakeisti ar pridėti, jog valdymas būtų dar patogesnis.

2 PASKAITA - ELEKTRONINĖS PARDUOTUVĖS (E-SHOP) KŪRIMAS

Aptariant šią paskaitą galiu tik paantrinti, jog elektroninės parduotuvės kūrimas arba integraciją į esamą internetinę svetainę dėl duotos turinio valdymo sistemos paprastumo ir funkcionalumo nebuvo sudėtinga. Tiesa, konkrečiai šių namų darbų neatlikau (rinkausi kurti web puslapį), tačiau esmę supratau ir esant poreikiui - mielai sukurčiau.

3 PASKAITA - RINKOS RAKTINIŲ ŽODŽIŲ TYRIMAS

Vėlgi - paskaita ganėtinai glaudžiai siejosi su mano pareigomis darbo vietoje, todėl nebuvo visiškai naujas ir negirdėtas dalykas, nes teko ne kartą galvoti, rinkti ir tirti raktinius žodžius, kuriuos naudodavome skelbimuose, ieškodami darbuotojų į tam tikras pozicijas. Šį namų darbą atlikau savo pasirinktam projektui. Kadangi www yra ne tik internetinė svetainė, bet ir elektroninė parduotuvė, rinkos raktinių žodžių tyrimas buvo išties platus, bet labai naudingas, nes jo pagalba tolimesniuose SEO projekto žingsniuose buvo neįkainojama. 

4 PASKAITA - WEB TEKSTŲ KŪRIMAS, RAŠYMAS

Web tekstų kūrimo ir rašymo paskaita nukėlė mane į žurnalistikos studijų laikus. Pagaliau buvo galima išlaisvinti savo kūrybiškumą. Žinoma, vien kūrybiškumo nepakanka, todėl paskaitos metu buvo išties naudinga aptarti tekstų rašymo principus, prieš tai raštu įsivardinant problematiką, kurią verslas sprendžia ir, žinoma, naudotis rinkos raktinių žodžių tyrimu, kuris buvo atliktas anksčiau. Tokiu būdu, web tekstų rašymas buvo ženkliai paprastesnis nei iš pradžių galėjo pasirodyti. Web tekstą sukūriau ir pateikiau projektui savo projektui. Mano pastangos buvo įvertintos, o įmonė, kuri prižiūri www internetinę svetainę netgi teiravosi apie mano galimybes kurti tekstus kitiems jų klientams.

5 PASKAITA - META ĮRAŠAI

Prisipažinsiu, tai man buvo absoliučiai nauja ir negirdėta. Džiaugiuosi, jog sužinojau ir galėjau apčiuopiamai prisiliesti prie interneto svetainės, sukurdama jai naudingus meta įrašus ir patalpindama juos į svetainės "vidurius", kadangi prieš tai šis darbas buvo atliktas atmestinai - meta įrašai buvo patalpinti iš pajautimo, nesivadovaujant rinkos raktinių žodžių tyrimu. Po šios paskaitos pradėjau atidžiau stebėti įvairias internetines svetaines, kuriose lankausi - kokia jų situacija su meta įrašais, ar tvarkingi, ar padeda pakilti į Google TOP'o viršų?

6 PASKAITA - SEO AUDITAS, DOMENO UŽMOVIMAS ANT TVS

Atlikau išsamų SEO auditą atstovaujamam verslui  ir jį pateikiau įmonei, kuri prižiūri svetainę. Atsiliepimai buvo išties teigiami, darbas įvertintas puikiai ir pastabos, neatitikimai bei klaidos, kurias paminėjau SEO audite, per ganėtinai trumpą laiką buvo daugiau mažiau išspręstos, o pasiūlymai - įgyvendinti. Verta paminėti, jog, nors temoje ir daug informacijos, ji labai puikiai "sugula" bendrame SEO audite, naudojantis SEO akademijos pasiūlytais nemokamais įrankiais. Audito metu buvo apžvelgtos ne tik tos svetainės sritys, kurios galėtų trukdyti pakilti į Google TOP'ą, bet ir paminėti kiti svarbūs patobulinimai, siekiant didesnio vartotojų pasiekiamumo ir lankytojų srauto. Domeno užmovimo ant turinio valdymo sistemos, deja, praktikoje neteko išbandyti, tačiau turint visą reikiamą informaciją, ateityje, manau, nesunkiai pavyks.

7 PASKAITA - E-NUORODŲ PORTALAI

Atstovaujamos internetinės svetainės elektroninės nuorodos buvo patalpintos arba nusiųstos patalpinimui į e-nuorodų portalus. 

8 PASKAITA - SEO MARKETINGAS, SKELBIMAI, VIZUALAS

Ši tema man be galo patiko, nes, matyt, savyje atradau gyslelę kurti vizualinius maketus, derinti tekstą, spalvas, dėlioti nuotraukas bei puošti detalėmis. Atstovaujamam klientui  sukūriau keletą tekstinių skelbimų bei vizualinių maketų, neapsiribojau tik namų darbais, nes ši veikla tikrąja to žodžio prasme "įtraukė" mane. Vėliau su klientu derinau formatą, pagal tai, kur skelbimas bus talpinamas, kur juo bus dalinamasi. Nors išbandžiau visas mokymų metu aptartas vizualinių skelbimų kūrimo programas, tačiau lengviausia, maloniausia ir paprasčiausia dirbti pasirodė su pagrindine lektorės rekomenduota programa. Neslėpsiu, esant laisvesnio laiko, mielai prisėdu tiesiog kažką gražaus sukurti net ir nesidalinant tuo viešai.

9 PASKAITA - PRANEŠIMAS SPAUDAI

Mokymų metu tema buvo išdėstyta labai aiškiai ir suprantamai. Tiesa, kalbant apie namų darbus, buvo galima rinktis - kurti pranešimą spaudai ar elektroninę knygą (pastraipoje žemiau). Kadangi pasirinkau pastarąjį variantą, negaliu detaliai aprašyti, kaip sekėsi praktikoje kurti pranešimą spaudai. Bet kuriuo atveju, ši tema man jokiu būdu nėra nauja, nes studijavau žurnalistiką ir įgijau informacijos ir komunikacijos bakalauro laipsnį. Atliekant visą SEO projektą arba konkrečią jo dalį - pranešimą spaudai - manau, gebėčiau nesunkiai parašyti.

10 PASKAITA - ELEKTRONINĖS KNYGOS KŪRIMAS

Nors praktiškai visų mokymų metu dirbau su šventinių dekoracijų ir atributikos elektronine parduotuve, sąmoningai pasirinkau elektroninę knygą kurti visai kita tema, kuri šiuo gyvenimo laikotarpiu man aktualiausia. Elektroninę knygą "5 pirmakartės mamos patarimai ramiam kūdikio miegui" kūriau su dideliu užsidegimu ir malonumu, nes tai glaudžiai siejosi su vizualinių skelbimų kūrimo paskaita, kuri, kaip minėjau anksčiau, man labai patiko. Čia dar kartą įsitikinau, kad grožio, estetikos ir informacijos kūrimas yra tai, ką norėčiau daryti daug ir dažnai. Tiesa, prieš kuriant šią elektroninę knygą, buvau apgalvojusi, kokią galėčiau sukurti savo atstovaujamam verslui, tačiau būtent šiems namų darbams pritrūko laiko, t.y. interviu su klientu (kokius galėtų duoti patarimus knygoje), pačios knygos kūrimas ir galiausiai derinimas prieš dovanojant ją plačiajai visuomenei.

11 PASKAITA - SEO STRAIPSNIAI

Kategorija "SEO straipsniai" mano žinių lentynoje buvo nauja, kadangi nei studijų metu, nei po jų tokio straipsnio man neteko niekuomet rašyti. Buvo įdomu sužinoti, kokie jo kūrimo principai, koks informacijos pateikimo formatas, į ką atkreipti dėmesį.  SEO straipsnį parašiau atstovaujamam verslui ir patalpinau rekomenduojamuose internetiniuose portaluose.

12 PASKAITA - STRAIPSNIAI: NUO STRATEGIJOS IKI PATALPINIMO DELFI

Šioje temoje pateikta informacija jau nebebuvo nauja, kaip prieš tai buvusioje paskaitoje, tačiau buvo verta atsiminti ir, bet kuriuo atveju, įsisąmoninti pagrindines taisykles, kuriant straipsnį spaudai.  Atlikdama šiuos namų darbus pateikiau keturias idėjas, apie ką būtų galima rašyti straipsnį, o vieną jų išplėtojau - įžanga, pilnai aprašytas vienas iš keturių gimtadienio akcentų, kiti trys pateikti kaip griaučiai ir straipsnio pabaiga. Kuomet vienas iš SEO akademijos kurso studentų pasidalino www.lrytas.lt portale patalpintu savo straipsniu, dar kartą įsitikinau, jog viskas įmanoma ir vėliau kuriant straipsnį spaudai, be jokios abejonės bus galima tikėtis, jog jis atsidurs jei ne penkiuose populiariausiuose portaluose, tai viename jų - tikrai.

13 PASKAITA - LOGOTIPO KŪRIMAS

Logotipo kūrimo paskaita, kaip ir anksčiau aptartos elektroninės knygos be vizualinių skelbimų kūrimo paskaitos, paliko gerą įspūdį, leido reikštis kūrybiškumui, žinoma, atsižvelgiant į tam tikras taisykles, kuriomis vadovaujantis buvo galima sukurti puikų rezultatą. Nors mano atstovaujamas verslas savo logotipą jau turėjo, tačiau kūriau dar vieną - savo nuožiūra, kuris klientui labai patiko ir juo ėmė naudotis ne kaip pagrindiniu logotipu, o kaip papildoma vizualine medžiaga, reklamuojant savo internetinę parduotuvę bei siūlomą asortimentą.

14 PASKAITA - APKLAUSOS

Prieš pradėdama mokytis SEO akademijoje net nebūčiau pagalvojusi, kad apklausos gali būti viena iš SEO projekto dalių. Visuomet atrodė, jog apklausos skirtos tik studentams, rašantiems baigiamąjį darbą, kuriame reikalingi apklausos duomenys. Tad buvo įdomu sužinoti, jog apklausa, tai - dar viena "pėda" internete. Apklausą parengiau, patalpinau į duotą portalą ir pasidalinau su klientu.

15 PASKAITA - FACEBOOK I DALIS

Apskritai šių mokymų metu Facebook tema buvo ganėtinai plačiai aptarta. Pirmoji Facebook mokymų dalis paskatino mane, kaip asmenį, susitvarkyti savo Facebook paskyrą. Nors ir nebuvau didelė mėgėja dalintis kiekviena savo gyvenimo akimirka, tačiau mokymai dar labiau atvėrė akis, leido pažvelgti į save iš šalies, todėl po jų ištryniau turbūt 90% savo nuotraukų ir apribojau tam tikrų asmenų galimybę stebėti mane.

16 PASKAITA - FACEBOOK II DALIS

Antroje Facebook mokymų dalyje sužinojau apie galimybę kurti draugišką skelbimų lentą/grupę, kurioje gali reklamuotis ne tik atstovaujamas verslas, bet ir kiti to verslo atstovai. Apie tokią galimybę anksčiau nebuvau pagalvojusi. Facebook platformoje, išsamiai ištyrusi esančias šventinės atributikos grupes, savo atstovaujamam verslui sukūriau grupę, kadangi fanų puslapį klientas jau turėjo. Džiugu, jog sukurta grupė ganėtinai aktyviai gyvuoja ir po truputį auga (šiuo metu grupėje kiek daugiau nei 300 narių), o reklamuojasi ne tik mano atstovaujamas verslas, bet ir kiti šventinės atributikos pardavėjai.

17 PASKAITA - YOUTUBE

Prisipažinsiu, jog Youtube platforma aktyviai nesinaudojau ir savo paskyroje jokių video prieš SEO mokymus nekėliau. Buvo labai naudinga sužinoti jos funkcionalumą, o svarbiausia - sukurti linksmą, smagų ir akį traukiantį video filmuką savo atstovaujamam verslui. Tai dar viena SEO projekto dalių, kuri man paliko smagų įspūdį. Mokymų metu rekomenduotos filmukų kūrimo programos lengvai perprantamos, funkcionalios ir nesunkiai įvaldomos. Savo atstovaujamam verslui filmuką sukūriau ir pasidalinau su klientu. Jis, savo ruožtu, video liko patenkintas ir naudojasi kaip papildoma vizualine medžiaga socialinėse erdvėse.

18 PASKAITA - VIDEO KŪRIMAS

Šios paskaitos praktiškai neišbandžiau, tačiau tai išties nėra sudėtinga, nes dar dirbdama savo darbovietėje kiekvieną dieną turėdavau susirinkimus online, pati organizuodavau mokymus, juos įrašydavau bei patalpindavau vidinėje įmonės sistemoje.

19 PASKAITA - KITI SOCIALINIAI TINKLAI

Išties ne prie visų socialinių tinklų, kurie buvo aptarti paskaitos metu, teko man asmeniškai prisiliesti, tad buvo naudinga sužinoti naujų niuansų. Pasitarę su klientu, sukūrėme paskyrą TikTok socialiniame tinkle ir aktyviai ją išnaudojame, kurdami linksmus ir patrauklius video. Verta paminėti, jog klientas verslo paskyras jau turi Facebook bei Instagram platformose. Kituose socialiniuose tinkluose paskyrų kol kas nekūrėme, sutarėme, jog tai padarysime ateityje.

20 PASKAITA - TINKLARAŠČIO KŪRIMAS

Kai pradedi "bėgti" per visas paskaitas paeiliui, iškart susidaro bendras vaizdas, kiek daug naujų dalykų sužinojau. Ne išimtis ir tinklaraščio kūrimas, apie kurį, kaip dar vieną, papildomą "pėdą" internete net nebuvau pagalvojusi. Be jokios abejonės, savo atstovaujamam verslui sukūriau tinklaraščio įrašą, papildžiau nuotraukomis ir anksčiau sukurti video filmuku. 

21 PASKAITA - NAUJIENLAIŠKIŲ MARKETINGAS

Nors man pačiai, kaip asmeniui, naujienlaiškiai neypatingai patinka, nemėgstu jų gauti ir skaityti, tačiau, kaip būsima SEO specialistė suprantu, jog jie yra būtina SEO projekto dalis ir verslui neša naudą. Šiuo atveju, klientui sukūriau naujienlaiškį programoje, nes prisijungusi prie internetinės svetainės kaip administratorius mačiau, jog yra naujienlaiškių siuntimo modulis. Deja, įmonė, kuri aptarnauja svetainę, informavo, kad įkelti mano kurtą naujienlaiškį į sistemą užtruks nemažai laiko, tad to daryti neapsiima. Tad liko kitas kelias - kurti naujienlaiškį iš naujo kitoje programoje ir siųsti iš jos, taip, kaip buvo dėstyta mokymų metu. Šis darbas yra mano sąraše ir artimiausiu metu bus atliktas, nes su klientu suderinome nuolaidos kodą bei jo galiojimo laiką, tad išsiųsime visiems, kurie internetinėje parduotuvėje davė sutikimą gauti naujienlaiškį.

22 PASKAITA - FORUMAI IR KOMENTARAI

Atvirai pasakius, nuoširdžiai maniau, kad forumai yra "miręs reikalas", bet kokia nuostaba mane ištiko, kai mokymų metu pamačiau, jog tai netiesa. Vėliau ir pati ieškojau forumų, kuriuose būtų galima rekomenduoti mano atstovaujamą verslą ir radau išties nemažai. Šis darbas taipogi yra mano sąraše, nes kol kas sukurtos rekomendacijos bei komentaro viešai dar neskelbiau.

23 PASKAITA - GOOGLE ANALYTICS

Tema apie Google Analytics buvo labai naudinga, nes buvo akcentuoti pagrindiniai aspektai, į kuriuos reikėtų atkreipti dėmesį, analizuojant duomenis. Mano atstovaujamas verslas jau turėjo Google Analytics kodą nuo pat svetainės įkūrimo dienos, tad man buvo suteikta prieiga prie duomenų, kuriuos galėjau paanalizuoti, pamatyti, iš kur atėjo lankytojai, kiek mano, kaip būsimos SEO specialistės, įdirbio ten įdėta.

24 PASKAITA - FACEBOOK BUSINESS III DALIS

Viena paskaitos dalis - mokama Facebook reklama - buvo žinoma ir ne kartą naudota, kuomet dar prieš motinystės atostogas užsiėmiau savo hobiu, tačiau kita paskaitos dalis - Facebook Pixels - man buvo absoliuti naujiena ir leido suprasti, jog lig šiol reklamą pirkau brangią, tačiau neefektyvią. Vienareikšmiškai - paskaitos tema išties naudinga ir ateityje tikrai bus panaudota.

25 PASKAITA - SEO SPECIALISTO KREPŠELIS

Verta pripažinti, jog šios temos, ko gero, laukiau visų mokymų metu. Nors praktikoje jos įgyvendinti dar neteko, tačiau informacijos nauda - ženkli. Esu tikra, jog po SEO akademijos mokymų pasuksiu SEO specialisto profesiniu keliu, todėl aiškiai pateiktomis žiniomis ir skaidrėse išsakytu padrąsinamuoju žodžiu, be jokios abejonės, pasinaudosiu.

BAIGIAMASIS ŽODIS: apibendrinimas apie SEO akademijos SEO specialistų profesijos rengimo mokymus

SEO akademijos mokymai praskriejo neįtikėtinai greitai, nors iš pradžių, tik pradėjus kursą, penki ateinantys mėnesiai rodėsi ganėtinai ilgas laiko tarpas. Kaip žinia, laikas reliatyvus dalykas, tad tai, kas smagu ir įdomu praskrieja kaip akimirksnis. Taip ir buvo. Jaučiuosi, įgijusi didelį žinių bagažą, atnaujinusi primirštus akcentus ir atradusi save.

Ar darbas, kurį atlieki su malonumu yra darbas? Ne, tai - kasdienė veikla, teikianti džiaugsmą ir nešanti pelną. Tuo ir tikiu.